Blogtrottr
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 社會人文 - 已解決
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 社會人文 - 已解決 
Want free Kindle ebooks?

Sign up to receive the best freebie Kindle ebook deals in your email every day.
From our sponsors
小說中"人稱"的運用
Oct 1st 2013, 13:33

基本上以"我"的第一人稱觀點出發,

觀點代表你看故事的角度,是以我這個主角為主,

所以在我之外的角色都算他人。

你試想你今天有辦法聽到他人的心裡話嗎?

或者你有辦法兼顧所有角色的內心嗎?

通常以我的內心去出發就好。

以你的範例,我不知道你採誰的小說啦!

但是確實怪怪的,第一是你不是雪服,你不能知道他的想法,

第二是描寫太多人內心不是很好兼顧,描寫我這個主角內心就好了。

可改成:

我看著雪服,我知道她一定在猜疑我的來歷。

雪服微笑望著我。我心想,她是否在想我是什麼來頭呢。

(以上是我淺見,如有不專業可提出指導,謝謝。)

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends:

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 qhhybnwxggadn 的頭像
    qhhybnwxggadn

    線上遊戲排行榜2013/2014,進擊的巨人線上看,candy crush saga外掛,正妹寫真三圍

    qhhybnwxggadn 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()