Blogtrottr
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 社會人文 - 發問中
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 社會人文 - 發問中 
Don't wait in line!

Buy your movie tickets online. Find reviews, trailers, and more at Fandango.
From our sponsors
提早解房租的押金問題
Jul 1st 2014, 20:07

1.小的租約到期是九月底,但是因為最近房東積極找人,並且看房想要進房間看,
老實說這真的不是很舒服,我拒絕了,但是房東看完我拒絕簡訊卻還是帶人進來了...
請問我可以提前解約嗎?這樣會不會被扣押金?
2.房東大部分都不會在台灣,所以他很多時候是拜託他友人待人來看屋,
那這樣房東是否有違反,刑法第306條第1項:無故侵入他人住宅罪?
感覺上被委託的友人才有,雖然是房東委託的......
3.基於以上兩點,我實在是有點住不下去,想回鄉工作住家裡,
那我可以用上面法條提前解約嗎?押金會被扣嗎?

-------------
跪求高人指點
感激不盡
謝謝

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    qhhybnwxggadn 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()